Choď na obsah Choď na menu
 


Učebňa 2.ročník

*V učebni transfigurácie sa už vznášala dobre známa vôňa bylinkového čaju. Práve, keď si drobná a štíhla žena odpíjala z čaju sa do miestnosti nahrnula kôpka študentov, oveľa odhodlanejších a nebojácnejších, ako keď tu sedeli pred rokom. S úsmevom na tvári položila skoro prázdnu šálku na stôl a čakala kým sa študenti usadia a utíšia aby mohla prehovoriť.* Dobrý deň milí študenti. Som veľmi rada, že vás na hodinu prišlo tak veľa a tiež, že tu vidím aj známe tváre. *Pomaly sa začala prechádzať medzi lavicami a pri tom rozprávala.* Tak, na dnešnej hodine by sme sa povenovali premene neživých predmetov na živé. Najprv si však zopakujme to, čo sme si hovorili minulý rok. Nech sa páči, kto mi to povie? *Spýtala sa a s úsmevom si sadla na stoličku za svoj veľký drevený stôl. V prvej lavici zdvihlo ruku ryšavé dievča, ktoré sa jej pred rokom ledva pozrelo do očí a teraz sa na ňu široko usmievalo.* Hovorili sme si definíciu slova transfigurácia, že je to premena, prerobenie ale aj prevtelenie. *Povedalo jedným dychom.* Správne. Nech sa páči ďalší, čo sme si ešte povedali? *V zadnej lavici zdvihol ruku chlapec, na ktorého tvár si tak dobre nepamätala.* Hovorili sme si dve zaklínadla na premenu predmetov. Povedali sme si, že ak chceme premeniť predmety s veľkosťou do 6 až 7 centimetrov použijeme zaklínadlo Incognita causa a ak chceme premeniť predmety väčšie ako 7 centimetrov použijeme zaklínadlo Aniles auribus. *Povedal a tiež sa zazubil.* Správne, vidím, že ste sa učili a tiež, že to viete určite urobiť aj prakticky. Tak, prejdime na to, čo budeme robiť na dnešnej hodine. Ako som už hovorila budeme sa venovať premene neživých predmetov na živé. Zaklínadlo, ktoré sa na túto premenu používa je Turpis mauris. Pri tomto zaklínadle je dôležitý krúživý pohyb rukou. *Postavila sa zo stoličky a pomaly prešla k veľkej drevenej skrini, odkiaľ vybrala pár gaštanových figúriek. Jemným pohybom ruky sa figúrky vzniesli do vzduchu a pomaly padli na lavice pred každého študenta. Na svoj stôl si nechala padnúť malého gaštanového vtáčiimages.jpegka. Pozrela sa na študentov, aby sa uistila, že všetci dávajú pozor. Potom presunula svoju pozornosť na malého vtáčika, ktorý ležal na jej stole. Namierila naňho prútik, pomaly začala krúžiť rukou a pri tom nahlas povedala Turpis mauris. Vtáčik okamžite zatriasol hlavičkou a krídelkami sa vzniesol do výšky nad hlavy všetkých študentov. Študenti sa úplne vzpriamili na stoličkách a s prekvapeným a ohúreným výrazom pozorovali letiaceho vtáčika. Nechala vtáčika ešte chvíľu lietať. Potom naňho namierila prútik a znovu krúživým pohybom nahlas povedala Ankos mauris. Vtáčik sa hneď zmenil späť na gaštanovú figúrku, ktorá jej padla rovno do ruky. S úsmevom položila vtáčika na stôl a pozrela na študentov.* Takže, poviem vám, čo si máte zapamätať. Na premenu neživého predmetu na živý použijete zaklínadlo Turpis mauris. Na jeho prevedenie budete krúžiť rukou v smere hodinových ručičiek a samozrejme sa musíte dobre sústrediť. Živý predmet zmeníte späť na neživý zaklínadlom Ankos mauris, pri čom budete rukou krúžiť proti smeru hodinových ručičiek a tiež sa budete dobre sústrediť. Dobre, to je všetko, čo som chcela povedať. Teraz si môžete oživenie figúriek vyskúšať aj sami. *Ani to nestihla poriadne dopovedať a študenti sa už nahlas prekrikovali zaklínadlom, ktorým svoje figúrky oživili. Zatiaľ, čo všetci cvičili ona napísala na tabuľu domácu úlohu.* 

- napíšte RPG príbeh na 150 slov o tom, ako ste si tieto zaklínadlá cvičili (napr. v cvičebni) alebo napíšte RPG príbeh na 200 slov o tom, aký zážitok ste s oživeným predmetom zažili alebo napíšte RPG príbeh na 200 slov o tom, akú neplechu vám oživený predmet vyviedol

 

Vyberte si jednu tému a sovkou ich pošlite na nina.dobrev92@gmail.com.                                         + ak chcete získať nejaké bodíky a mana navyše skúste si spraviť aj projekt  

Ak budete mať nejaké nejasnosti navštívte môj kabinet, veľmi rada vám pomôžem.

Tak, vidím, že niektorým to ide veľmi dobre, ale niektorý na tom, ešte potrebujú trochu popracovať. Hodina sa nám konči, takže všetko premeňte späť na figúrky a nezabudnite si odpísať domácu úlohu. Dovidenia. *Povie, počká kým si študenti odpíšu domácu úlohu a spolu s nimi opustí učebňu aj ona.*